Părintele Nectarie Prodromitul a plecat la cele veșnice în ziua Învierii Domnului

Această prezentare necesită JavaScript.

Părintele Nectarie Prodromitul avea 81 de ani (1934-2015) și venise din Sihăstria în Athos în 1977. A stat mai întâi în Provata – unde a avut cunoscuta chilie Cucuvino cu hramul Sfântul Ioan Teologul – pe care le’a încredințat’o basarabenilor, iar el s’a mutat în Prodromu. În tinerețe cânta foarte frumos la strana prodromită împreună cu avva Petroniu.

S’a împărtășit în noaptea Învierii apoi a trecut la Domnul. („Pastele Mare” l’a petrecut în picioare iar „Paștele Mic” pe năsălie!). Ieri, 13 aprilie 2015, la ceasurile trei ale după-amiezii, a fost îngropat în cimitirul Prodromului alături de avva Petroniu și avva Macarie…

Text și imagini de George Crasnean

Posted on 14 Aprilie 2015, in Știri / Anunțuri, Schitul Prodromu and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. 8 comentarii.

  1. Dumnezeu, sa-l ierte si , sa-i usureze tarana!

  2. Dumnezeu sa-l ierte, fie-i tarana usoara!

  3. Odihna vesnica!

  4. claudiu costea

    Nu este om fără de păcat, dar, stau și ma întreb uneori (citind cărțile despre viata și osteneala acestor parinti) ce sa le ierte bunul Dumnezeu – Daruieste-i împărăția și împărtășirea vesnicelor Tale bunătăți, îndulcirea Ta cea fără de sfârșit și fericita viata.

  5. L-am cunoscut pe parintele Nectarie numai de de doi ani cautand locul unde a fost vechiul azil al calugarilor de la Prodrom. Un chip luminos intr-un loc intunecat.
    Si atunci avea papuci la reparat(asta facuse toata viata) cu toate ca nu mai era „ca altadata”.
    Parintele mi-a fost ghid prin camarutele fostului azil unde isi avea chilia.Am stat chiar si la un „pahar cu…vorba”.Mult ii mai placea sa povesteasca.Un calugar il caracteriza „moldoveanul cu vorba lunga”Fata luminoasa si vorba domoala il facea deosebit.
    Cuvantul si chipul sunt de la Dumnezeu si daca nu te intorci spre oameni cu ele se atrofiaza si mor inaintea ta.
    In al doilea an l-am intalnit dupa slujba, la fel de vesel si dispus sa povesteasca.”Era sa mor si nu stiam de ce. Ma simteam tot mai rau si ziceam ca ma duc(la doctor nu mergea ca zicea ca Dumnezeu e singurul doctor).Am avut noroc ca am vazut intr-o revista ca becurle astea moderne sunt daunatoare.Eu aveam unul chiar deasupra capului.L-am indepartat si mi-a trecut…”(citez aproximativ, de memorie)
    Cine stie de ce boala lumeasca a suferit.Nici nu mai conteaza.A fost chemat la Domnul intr-o zi aleasa, asa cum i-a fost si viata.Cred ca nu-l supar daca cer iertare pentru el la toti cunscutii cum si eu ii cer iertare ca nu i-am adus asa cum mi-am promis mie…o bere.
    Dorintele si faptele celor ce trec la Domnul nu se discuta.
    II voi simti lipsa si mai mult acum, cand i-am aflat numele:Nectarie…. Era „un om iubit de Dumnezeu”, un suflet curat, ca si vorba sau chipul, intru cele vesnice.

  6. Marcella Charles

    Dumnezeu sa-l ierte! si sa-l aseze printre sfintii Sai!

  1. Pingback: Părintele Nectarie Prodromitul a plecat la cele veșnice în ziua Învierii Domnului | 7 Life

Lasă un răspuns

