Costion Nicolescu, „Et in Athos Ego. Muntele sfințit” (reeditare)

Muntele_sfintitEt in Athos Ego. Muntele sfintit,
Costion Nicolescu
Editura Reîntregirea 2010,
Editura Sophia 2013 (reeditare)

286 pagini, 22 x 13
ISBN: 978973136351

„Nu știu alţii cum sunt”, dar eu când se pronunţă cuvântul Athos, nu pot să nu-mi aduc aminte de copilărie și de faptul că atunci când l-am auzit prima dată era doar numele celui mai vârstnic, mai nobil, mai tainic și mai înţelept dintre cei trei mușchetari. Aveam să mă mir când aveam să aflu, mult mai târziu, că Athos este numele unui munte din Grecia și n-am reușit nici până în ziua de astăzi să descopăr ce l-a făcut pe Alexandre Dumas să dea unuia dintre eroii lui acest nume. Nu pot să spun că mi-am visat sau dorit cu ardoare să merg în Sfântul Munte, așa după cum, în general, n-am fost niciodată un poftitor nesăţios să merg în străinătate. Dar, ori de câte ori mi s-a ivit prilejul s-o fac, m-am bucurat nespus. Trebuie, totuși, să mărturisesc că în ultimii ani mi se insinuase tot mai mult dorinţa de a merge acolo, asta venind dintr-un motiv care poate părea a avea mai mică anvergură. Voiam să-l întâlnesc faţă către faţă pe părintele Petroniu Tănase, cunoscutul duhovnic de la Schitul nostru Prodromu, și mă temeam că nu voi ajunge s-o mai fac. Veștile de acolo îmi vorbeau despre slăbirea continuă a puterilor sale fizice. El era punctul meu de „acasă”, acolo. De aceea, atunci când Dumnezeu S-a milostivit și mi s-a oferit în această primăvară, imediat după Paște, prilejul unui pelerinaj, am purces la el cu  entuziasm, bucurându-mă enorm, ca de un dar preţios ce era. Întrezăream posibilitatea intrării într-o poveste capabilă să-mi dezvăluie taine luminate. Am plecat așa cum ai pleca la rai, dar cu gândul că voi ajunge acolo…

Dan C. Mihăilescu vorbind despre prima ediție a cărții lui Costion Nicolescu, „Et in Athos ego. Muntele sfinţit”, Editura Reîntregirea, Alba Iulia (Emisiunea „Omul care aduce cartea” – Săptămâna 7 – 11 februarie 2011). Click A I C I

Posted on 11 Mai 2013, in Cărți, File de jurnal athonit. Impresii ale pelerinilor and tagged , , , . Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

